Skip to content

Amor Quote by Laura Gallego García

“No estoy celoso, si es eso lo que piensas. No veo por qué tienes que amar a una sola persona, si en tu corazón hay espacio para dos. No me perteneces. Tan solo me pertenece lo que sientes por mí. Pero tú puedes sentir otras cosas... por otras personas. Los sentimientos son libres y no siguen…” quote by Laura Gallego García
Download Open image
““No estoy celoso, si es eso lo que piensas. No veo por qué tienes que amar a una sola persona, si en tu corazón hay espacio para dos. No me perteneces. Tan solo me pertenece lo que sientes por mí. Pero tú puedes sentir otras cosas... por otras personas. Los sentimientos son libres y no siguen normas de ninguna clase.””

Laura Gallego García

About This Quote

Source Novel: “El libro de los portales”, 2015

The speaker rejects jealousy, embracing love for multiple people, asserting that feelings are free and unbound by rules.

In simple terms: He says love is free and not limited to one person.

Key Takeaway

Accept love’s fluidity and respect personal freedom.

Themes

love freedom jealousy relationships

Mood

reflective empathetic

Type

literary philosophical

When to use this quote

  • relationship counseling
  • personal growth
  • creative writing

Key Concepts

ethical non‑monogamy emotional autonomy cultural norms

Questions to Reflect On

  • How do you define love?
  • What boundaries matter to you?
A Different Perspective

May conflict with cultural expectations of monogamy.

2.8 out of 5 (9 ratings)

More by Laura Gallego García

Explore all 41 Laura Gallego García quotes

More Amor quotes

Browse all 9,622 Amor quotes